Meest gestelde vragen - Heart of the Kitchen

Meest gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over bestellingen, leveringen, retouren en garantiebepalingen. Heeft u nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze klantenservice, info@heartofthekitchen.nl of +31 (0) 180 234 125

Openingstijden

Maandag: 09.30 - 17.30 uur
Dinsdag: 09.30 - 17.30 uur
Woensdag: 09.30 - 17.30 uur
Donderdag: 09.30 - 17.30 uur
Vrijdag: 09.30 - 17.30 uur
Zaterdag: 10.00 - 13.30 uur
Zondag: Gesloten

Algemeen
Bestellen
Betalen
Prijzen & Bezorgkosten
Garantie & Service
Levertijd & Bezorging
Levering in België
Melden van schade
Retourneren / Annuleren

Kan een inductiekookplaat op 220 volt?

Ja, het is mogelijk om een inductie kookplaat op een 220 Volt stopcontact aan te sluiten. Zogenaamde 1-fase inductie kookplaten leveren een maximaal vermogen van 3680 Watt en beschikken over powermanagement.

Welke pannen zijn geschikt voor het koken op een inductieplaat?

Een van de vragen die wij vaak te horen krijgen van mensen die overstappen van het koken op gas naar het koken op inductie is of de oude pannen nog kunnen gebruiken. Deze vraag is echter heel simpel te beantwoorden. Om erachter te komen of uw pannen geschikt zijn voor het koken op een inductieplaat heeft u enkel een magneetje nodig. Blijft de magneet aan de onderkant van uw pan plakken? Dan is uw pan geschikt voor het koken op een inductiefornuis. Blijft de magneet niet plakken? Dan zijn uw pannen niet te gebruiken op een inductiefornuis. Op een inductiefornuis zijn enkel pannen te gebruiken met een magnetische laag in de bodem van de pan.

Kan een inductie kookplaat op een gewoon stopcontact?

Inductiefornuizen zijn apparaten met een hoog vermogen die veel energie verbruiken tijdens het koken. Het is daarom van groot belang dat ze correct worden aangesloten om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Om deze reden moeten inductiefornuizen worden aangesloten op een aparte kookgroep.

Als de aansluitwaarde van het inductiefornuis echter lager is dan 3,6 kW, dan kan het worden aangesloten op een normale 1-fasegroep via een gewoon stopcontact. Dit is handig als je bijvoorbeeld niet de mogelijkheid hebt om een aparte kookgroep aan te leggen.

Het is echter belangrijk om te weten dat het aansluiten van een inductiefornuis op een normale 1-fasegroep alleen mogelijk is als de aansluitwaarde van het apparaat onder de 3,6 kW ligt. Als de aansluitwaarde hoger is, moet er altijd een aparte kookgroep worden aangelegd om overbelasting van het elektriciteitsnetwerk en gevaarlijke situaties te voorkomen.

Dus, als je van plan bent om een inductiefornuis aan te schaffen, zorg er dan voor dat je goed op de aansluitwaarde let en de juiste maatregelen neemt om het op de juiste manier aan te sluiten. Dit zal niet alleen de veiligheid garanderen, maar ook zorgen voor een goede werking van het inductiefornuis.

Hoe zien de inductiekookplaten van Heart of the Kitchen eruit?

Onze inductiekookplaten hebben een glanzend zwart frame van glaskeramiek. Daarnaast is de afwerking van de knoppen op verschillende manieren mogelijk. Ook zijn de inductiezones van inductiekookplaten beschikbaar in verschillende afmetingen (60 cm en 90cm).

Wat zijn de voordelen van koken op inductie t.o.v. een gasfornuis?

1. Koken op een inductiekookplaat is veruit de zuinigste manier van koken op elektriciteit.
2. Inductiekookplaten werken vele malen sneller.
3. Flexibel en koel.
4. Elektriciteit gaat niet verloren.
5. Goed te onderhouden.

Wat zijn inductiekookplaten en hoe werken ze?

Bij inductiekookplaten worden pannen verwarmd door een magnetisch veld dat zich rechtstreeks onder de pan bevindt. Dit magnetische veld wordt actief zodra er een pan op de plaat wordt gezet. Hierdoor wordt niet de hele plaat verwarmd, maar enkel en alleen de pan boven het magnetische veld. Deze effectieve en verantwoorde manier van koken op inductiekookplaten en de voordelen die hierbij komen kijken wordt ook wel de ILVE technologie genoemd en is uniek in Nederland. Inductiekookplaten die beschikken over de ILVE technologie zijn gemakkelijk te bedienen met eenvoudige knoppen. Dit in tegenstelling tot andere inductiekookplaten waar het bedienen met knoppen niet mogelijk is.

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen bij Heart of the Kitchen gaat snel, gemakkelijk en kan op drie manieren. Telefonisch (0180-654 809), via email (info@heartofthekitchen.nl) of bij ons in de showroom.

Hoe kan ik betalen?

1. iDeal en MisterCash
U kunt betalen via iDEAL en Mister Cash als u gebruikmaakt van internetbankieren via uw eigen bank. U heeft hiervoor alleen uw bankpas en identificatiesmethode nodig.

Uw voordelen:
– U betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
– U betaalt via de veilige software van internetbankieren.
– We rekenen geen kosten voor deze betaalmethode.

2. Contant of pinnen bij aflevering
U kunt bij de aankoop van een fornuis er voor kiezen om bij aflevering te betalen bij de chauffeur. Dit kunt u contant doen of met de pinpas. Bij het pinnen van hogere bedragen willen wij u erop wijzen rekenen te houden met de daglimiet van uw bank.

3. Creditcard
Betaal veilig en gemakkelijk bij ons met uw Creditcard. Via ons betaalplatform bieden wij een betaalomgeving die de hoogste veiligheid garandeert voor al uw transacties.

4. Overschrijving per bank
U vindt het wellicht prettig om eerst uw bestelling te plaatsen en dan pas uw bestelling te betalen? Vink dan bij de bestelling aan dat u per bankoverschrijving betaalt.Vervolgens staan in onze bevestigingsmail de benodigde bankgegevens om uw overschrijving te kunnen doen. Uw bestelling wordt pas verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen.Het duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen totdat de betaling bij ons binnen is.

Uw voordelen:
U betaalt op een veilige manier.We rekenen geen kosten voor deze betaalmethode.

Wat zijn de bezorgkosten?

Al onze prijzen zijn inclusief BTW en eventuele verwijderingsbijdrage (mits anders vermeld). Wij bezorgen in heel Nederland en België.

Bezorgkosten Nederland: € 9,50 incl. BTW
Bezorgkosten België: € 15 incl. BTW

Voor bestellingen boven de € 100 worden geen bezorgkosten gerekend (outlet uitgezonderd).

Wij rekenen extra toeslag op de bezorging indien er sprake is van;
– Bezorging op hogere verdiepingen. In verband met eventuele inzet van bijv. een verhuislift of extra personeel.
– Bezorging op de Waddeneilanden. Bezorging in andere landen dan Nederland en België.

Hoe zit het met garantie?

Op al onze fornuizen, keukenapparatuur en barbecues wordt fabrieksgarantie gegeven. Over het algemeen is dit (tenzij anders bij het product vermeld) een garantie van 2 jaar. Informatie hierover staat ook altijd op uw factuur vermeld, die tevens uw garantiebewijs is.

Een garantie/serviceverzoek kunt u indienen bij Heart of the Kitchen of rechtstreeks bij de fabrikant. Wanneer u er voor kiest om het defect van de apparatuur bij ons te melden, zullen wij dit aan de desbetreffende fabrikant/importeur doorgeven.

De uitvoering van de garantie wordt ten alle tijden door de importeur/ fabrikant verzorgd. Als u direct een garantiemelding wilt maken kunt u contact opnemen voor een afspraak met de hieronder genoemde fabrikanten:

Wat is de levertijd?

De levertijd, na plaatsing van een bestelling, bedraagt ongeveer 1 tot 2 weken voor zware apparatuur (fornuizen) en 1 tot 3 werkdagen voor bijvoorbeeld losse keukenaccessoires, barbecues en barbecue accessoires.

Indien een product niet bij ons op voorraad is, is de levertijd afhankelijk van voorraadstatus bij de fabrikant. Onze levertijden zijn puur indicatief maar u kunt altijd contact met ons opnemen over de actuele leverstatus. Wij proberen altijd rekening te houden met uw voorkeur voor de afleverdatum. Daarom zal onze transporteur van te voren contact met u opnemen om de precieze leveringsdatum en tijd met u af te stemmen.

Bezorgafspraak annuleren:
Een afspraak welke niet door kan gaan dient minimaal 48 uur van te voren aan ons te worden gemeld. Komt onze chauffeur en u bent niet thuis dan dient er een nieuwe afspraak te worden gemaakt. Hiervoor worden dan extra 50 euro aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Deze extra kosten dienen contant te worden afgerekend bij levering of per bank te worden overgeschreven.

Indien uw betaling van de extra kosten niet voldaan is voor de tweede bezorgafspraak, zullen wij helaas niet overgaan tot levering.

Leveren jullie ook in België?

Leveringen naar België zijn momenteel alleen op aanvraag mogelijk. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Hoe kan ik schade melden?

De klant is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort klant te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.

Eventuele zichtbare tekorten behoren binnen drie dagen na levering schriftelijk aan Heart of the Kitchen te worden gemeld, dit met gelijktijdige overhandiging van het garantiebewijs en het gebrekkige product, tenzij dit onmogelijk dan wel onredelijk bezwarend is.

Het retourneren of annuleren van producten

Op al onze bestellingen welke op afstand tot stand zijn gekomen via internet of per telefoon is het herroepingsrecht voor consumenten van toepassing.

Dit betekent dat u met uitzondering van klantspecifieke aankopen* (zoals fornuizen en koelkasten) en aankopen in de showroom de geplaatste bestelling in de webwinkel van Heart of the Kitchen kosteloos en zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen kunt annuleren.

LET OP:
Stuur NOOIT een product retour naar Heart of the Kitchen voordat u van ons bericht heeft ontvangen dat het product retour gezonden kan worden.

Voorwaarden voor retourzending:
– Het product dient geheel compleet en in de originele staat te zijn;
– Het product dient schoon te zijn, zoals de klant deze heeft ontvangen;
– Het product mag niet beschadigd zijn;Meegeleverde montagemateriaal dient origineel verpakt te zijn;
– Het product moet voorzien zijn van de originele handleidingen en meegeleverde accessoires;
– Het product moet voorzien zijn van een goede verpakking, bij voorkeur de originele verpakking, welke wel geopend mag zijn geweest;

LET OP:
Deze annuleringsregeling en afkoelingsperiode gelden NIET voor speciaal bestelde artikelen, zie hiervoor ‘Klantspecifieke aankopen’ en voor voor producten welke in de showroom zijn gekocht. Indien verkoper niet in staat is het gekochte product te leveren, bijvoorbeeld doordat het artikel uit de handel is genomen, zal deze de koper hiervan op de hoogte stellen. Koper heeft hierdoor het recht de aankoop te annuleren.

* Klantspecifieke aankopen
Sommige artikelen die via de website van Heart of the Kitchen worden verkocht, worden klant specifiek besteld. Deze artikelen kunnen NIET door de koper worden geannuleerd en ook de afkoelingsperiode is niet van toepassing voor deze artikelen. Dit geldt hoofdzakelijk voor FORNUIZEN, AFZUIGKAPPEN en SIDE-BY-SIDE KOELKASTEN.